ticket-to-the-moon.reismee.nl

je eigen farm

de tijd vliegt voor bij,

zo dat is lang geleden , ik had belooft om elke week wat te blogen via deze site maar de tijd vliegt hier voorbij. waar we een paar dagen geleden nog met ze 3e waren zijn we nu nog maar met ze 2 over. anouk en ik hebben samen voor 5 weken lang een leuke taak voor de boeg ,wij mogen hier elke dag als boer en boerinnetje spellen samen met 2 geiten 4 kippen 5 katten 3 honden en nog wat gekke insecten waar onder klein schorpioenen. 1 grootte beesteboel hier op de farm

de dagen gaan hier snel 8 uur op iedereen eten daarna in de tuin werken tot een uurtje of 2 zaaien ploegen maaien onkruidwidde noem het maar op takken verbranden, grond bewerken met de puppie's spelen elke dag is er genoeg te doen...na 2e even een korten pause lekker wat eten met een wijntje... want het is hard werken. we hebben een lijst met dingen die we moeten doen of die het liefst af moeten worden gemaakt na de pause pakken we nog even door voor het donker word en dan moet natuurlijk iedereen even ze laast maaltijd hebben gekregen een plasje kunnen doen of even achter de bal aan kunnen rennen. de dag is zo voorbij. maar stil zitten kunnen we niet vaak zijn we s'avond nog allenmaal dingen aan het doen in de tent. eten maken voor de volgende dag dat op de buiten kagel moet of kaas maken of yogert om te kunnen verkopen verzin iets leuk.. tegen 11 uur gaat het lampje toch echt wel uit bij mij zonder zon is het hier steen koud en als je dan naar bed moet ben je zo weer een uur verder om in slaap te komen

ik heb elke dag hier een stukje meer van het eiland gezien samen met vossie lopen we naar alle hoekjes om te genieten van het uitzicht over zee. gister hebben we nog een bezoek gebracht aan een van de mensen die onze geitenmelk koopt. zijn huis lag in een baai ongeveer 30 minuten lopen van onse tent. het volk hier is vriendelijk, gastvrij en heel behulpsaam zonder enige gebaar stopte er gister een autotje om te vragen of wij een lift nodig hadden. helaas zijn we nu even niet op door reis.

over een paar dagen tikken we al weer een maand aan met onze reis onwaarschijnlijk vet dat we nu al weten dat we hierna 2 maanden in finland zullen zijn en ik zal het niet te vroeg roepen maar na finland staat canada op de planning.

mooie dagen dus allenmaal toch moet ik wel zeggen dat je hier de tijd heb om rustig na te denken over van alles en nog wat... zo ook heb ik zeker een momentje gehad dat ik dingen om me heen ging missen ,familie , vrienden , collega's ( ja ook jullie mis ik wel een beetje ) maar ook de mogelijkheid om ergens heen te gaan we zitten min of meer vast op een eiland de stad vela luka is ongeveer 9 km hier vandaan dat loop je maar 1x met een fles vokda is dat best gezellig mooie sterren verder pikken donker geen aanrader voor een 2de keer je ziet niet veel mensen dan de mensen die 1x per week lang komen voor de melk. de omschakkeling gaat nu echt komen geen stad jongetje meer maar een boeren knul.

ik zeg hauwdo en tot volgende week !!

Reacties

Reacties

Christa

Leuk man. Geniet ervan!

Richard

Gaaf om het allemaal te lezen! Volg jullie bij de voet en ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen.

Hoe voelt dat nu zo als een boere jongen en meisje?! In de tuin werken, lekker rustige omgeving. Lijkt wel waar ik woon. Alleen iets veiliger en geen schorpioenen !

dave en anouk

genieten gaat zeker lukken dank je wel, en het voelt zeker goed als boeren jongen lekker je handen vies maken met mest en aarden plantjes zaaien en rustig na denken over niks ;) groetjes

wilma

leuk zo al die verhalen mis jou ook knuf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!