ticket-to-the-moon.reismee.nl

back to basic

reis verslag

back to basic
al een lange tijd geen nieuw blog online gezet en de reden daarvoor… geen internet meer op de farm.
ja voor sommige klinkt dit als een hel of nachtmerrie maar ik kan er wel aan wennen eigelijk. normaal heb je hier 32g wat je per maand kan gebruilken voor al je internet dingetjes maar anouk en ik zijn daar in minder dan 2 weken tijd al door heen, dus nu even een paar dagen (tot eind maart) geen internet. we pakken zo nu en dan wel een terrasje.
maar wat hebben we nu weer beleefd… we hebben een paar dagen ons steentje bijgedragen bij een vriend van ons, hij koopt onze melk en heeft een huis hier vlak bij aan zee. dit huis is hij steentje voor steentje aan het verbouwen en dit word als een soort schilderijtje mooi gemaakt steentje voor steentje komt het eind doel in zicht, een luxe appartement met terras aan zee 2 verdiepingen en je eigen ligplaats voor een boot. we hebben inruil voor een warmen douch en een heerlijk avondmaal een dagje sament gemaakt en steentjes aan elkaar geplat en verplaatst. niet alleen geleerd hoe het bouwen van een muur met sement gebeurd de hele cultuur van kroaite komt voorbij over hoe er in deze plaat al duizenden jaren met stenen word gewerkt om te zorgen dat het land hier bewerkt kan word tot het beschermen van een stad die onder aan de berg ligt en de berg niet kan instorten zo maar een muurtje bouwen zit er niet in dit word gedaan met liefde… We are the Stoon Docters.
ook zijn we al lekker bezig geweest met het werk op de farm zelf, er zijn al allerlei plantje uit de grond aan het groeien en het hotbed schiet uit de grond, de fruit boompjes hebben wat kippen mest gekregen voor een voedzame boden. elke dag een beetje water en die hoor je niet klagen. ook hebben we we al het een en ander gerenoveerd, het geiten hok is al meerder x opnieuw vast gezet…net kinderen wat de ogen zien verzieken de horens XD het houthok is verbeterd en het platform waar de yurt of staat heb ik ook een beetje moeten vervangen. door alle regen was het opstapje doorgezakt tot 2 x toe. en ik heb heb het hotbed gerepareerd vanwegen de regen was hij in elkaar gezakt, het nieuwe onwerp is iets sterke en regen bestendig .
daarbij hebben we op het terrein zelf meerderen dingen gebouwd en verbeterd voor het hooi hebben we een speciaal hok gebouwd en zijn er meerder muurtjes gerenoveren en padjes aangelegt voor een overzichtelijk geheel. al dat werk wat nu al gedaan is en nog een hele lijst wat er kan gebeuren
een paar kleinen dingen die we nog gaan doen:hout verwerking voor in het houthok. stenen verplaatsen voor nieuwen plaat yurtl, verbetering van de douch, en de rest lees je in de volgende blog ;) groetjes en tot snel

Anne marie

Zo te zien vermaken jullie je daar prima en is het hard werken. Tussendoor hebben jullie vast wel tijd voor een beetje ontspanning.
bij ons is het allemaal een stuk saaier en voorspelbaarder. Haha