ticket-to-the-moon.reismee.nl

aan elke begin komt een mooi einden.

de eerste 2 maanden van de wereld reis zijn een feit. het begin is gemaakt, iets wat over jaren nog altijd in mijn hoofd zal blijven zitten. de start, de eerste contacten met wild vreemden mensen, niet slapen in je eigen huis of bed en leven uit je tas het is een omwenteling van gedachten patronen het los laten van dingen die niet heel belangrijk zijn in het dagelijks leven. en het goed blijven nadenken over je zelf.
wat wil jij, wat vind jij nauw echt belangrijk, en wat vind jij nauw echt leuk. een stukje zelfkennis zal ik het maar even noemen .
nauw is dit niet de laatste dag op de farm we zitten hier in kroatie nog tot 9 april. 11:15 daarna vliegen we naar finland waar ons 2de avontuur begint. maar de laatste week zal wel heel snel gaan spulletjes weer bij elkaar zoeken tas netjes in pakken en het leven als backpacker weer tegemoet lopen, iets wat ik eigelijk nu wel weer zou willen doen tasje op en de weiden wereld in geen routine of verplichtingen gewoon zien wat de wereld voor moois te bieden heeft in al haar hoekjes en kiertjes.
misschien wel leuk om een kleinen zelf reflectie te maken over mijn ervaring in kroatie. het eerst x leven op een farm
wat heb ik geleerd op ons eerste adres:
  • het organic leven op een farm is makkelijker gezegd dan gedaan. als je op zo’n primitieve manier wil leven moet je daar wel goed bij nadeken. veel dingen zijn namelijk al door de maatschappij niet milieu vriendelijk gemaakt maar horen wel al in je basic lifestyle.
  • het verzorgen en voeden van dieren, planten en ander levend materiaal. kost een hoop discipline en tijd. moeder natuur heeft alle tijd van de wereld en leven niet op een horloge van 8/5 elke dag. geduld is een schonen, nee een mooie zaak
  • het leven als boer en boerinnetje kan soms akelig alleen zijn. het moment dat je gaat praten tegen de dieren betekend toch wel dat je de buiten wereld een beetje mist. toch krijg je hier ook genoeg bedenktijd en rust om dingen op een vast lijn en rijtje te krijgen.het is ook wel fijn om niet altijd in een stad te zijn.
  • op de plek waar wij nu zitten ben je toch behoorlijk kwetsbaar. de natuur hier om ons heen kan soms goed tegen je keren. met flinken regen buien storm en sterken wind verander de boerderij soms in een modderpoel, zoon dagje regen gooit je hele planning in de war en een fixen storm zorgt voor een dagje klussen. de natuur bewandelt zijn eigen pad zonder slag of stoot
de echte levenslessen staan op mijn telefoon, je heb hier zo veel vrijtijd om te rusten en chillen dat ik ben begonnen met schrijven of na ja eigelijk typen dat gaat toch net even wat sneller
een van mijn verhalen is hoe ik voor de 2x ben gestopt met roken.
een stukje met daar in de omschrijving van het lichaam die vraagt om een sigaret de gedachten die ik op dat moment heb aan het roken zelf, en het gevoel wat het mij gaf om de eerste paar uur nee tegen nicotine te zeggen. nu 12 dagen later is dat verhaal eigelijk al weer geschiedenis
ik had het tegen me zelf en ook tegen peter gezegd zodra ik ga reizen stop ik voorgoed met roken! had dit veel eerder moeten doen
dankzij berri, hebben wij contact kunnen leggen met zijn dochter dora, die studeert in split. dora geeft een kamer over waar wij 8 april een nachtje in mogen slapen zo dat wij de 9de dichter bij het vliegveld zitten om door te kunnen reizen. ook zullen wij in split een stukje kunst/herrinering laten neer zetten om dit mooie begin van de reis nooit meer te vergeten
het is een mooie begin en kan dit zeker aanraden voor iemand die weg wil uit het stads leven. de mensen hier zijn vriendelijk verwelkomen je met rakia en praten graag over het verleden en de toekomst van kroatie. het land is vol op in verandering toetreden bij de eu zorgt er voor dat er hier en daar nog veel moet veranderen maar de mensen zijn positief.
ik hou der weer mee op voor deze keer. de volgende blog zal ergens tussen hier en split worden gemaakt met daar in de laatste dagen in kroatie. toch wel een beetje een raar gevoel dat we dit straks allemaal achter laten. ga toch wel dingen missen van hier ciau!

Reacties

Reacties

Anne marie

Je bent goed bezig, leuk om je ervaringen te lezen dat zou je hier in Nederland allemaal niet hebben meegemaakt.
ben je ondertussen al een kilo aangekomen?
Mis je gezelligheid wel hoor.
Groetjes xx

Henny Koetsveld

Hoi Dave, leuk en mooi je verhalen, ik laat ze in de Sauna ook lezen, veel sterkte, en ik verlqng al weer naar je nieuwe aventuur!! gr Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!